Chyba każdy z nas kiedyś zastanawiał się jaką trasę naszego narodowego Touru chciałby najbardziej. Więc ja taką zaprezentuję. Brałem też pod uwagę miasta etapowe, ale na jakość dróg oczywiście nie zważałem, nie znam wszystkich dróg w Polsce na pamięć.
Trasy też są podane tylko poglądowo, gdybym chciał zrobić taką trasę co do kilometra dokładną, to bym nad tym musiał spędzić miesiąc.
1 etap: Hel-Gdańsk
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164032
Mam nadzieję, że wam będzie otwierać linki, jak nie, to napiszcie, postaram się to poprawić.
Początek na Helu, o tym zawsze myślałem, pierwsze 30 kilometrów przy bardzo mocnym wietrze, w ciekawym terenie. Później Jastrzębia Góra-najdalej na północ wysunięty punkt w Polsce. A następnie sporo krótkich podjazdów. Wielkiej selekcji by nie było, ale jakby powiało, to byłby to bardzo fajny etap.
2 etap: Bydgoszcz-Poznań
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164031
Tutaj chodzi po prostu o etap dla sprinterów. Trasa może być zupełnie inna, byle w tych regionach.
3 etap: Grodzisk Wielkopolski-Legnica
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164033
Czyli kolejny etap dla sprinterów. Przebiegałaby koło mojego domu, dlatego właśnie tak ją ustawiłem. Tereny takie, że nawet nie powieje, czyli nudno jak na jakimś lokalnym ogórku w roli kibica, kiedy kolarze są w połowie trasy.
4 etap: Jakuszyce-Przełęcz Okraj
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164035
Czyli góry. Zaczynamy w Jakuszycach(ewentualnie w Szklarskiej Porębie), później 4 kilometry 6% podjazdu(maksymalnie 21,5% według tracks4bikers). Następnie jako, że Lang kocha rundy i Orlinek doskonałe połączenie! 3 rundy z podjazdem pod Orlinek! Następnie Kowary i Przełęcz Okraj, czyli 12 km średnio 4,5%. Jeden z trudniejszych polskich etapów ostatnich lat by się zrobił.
5 etap: Jelenia Góra-Kamienna Góra
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164039
Kolejny etap w Karkonoszach. najpierw niezbyt trudny podjazd między Świeradowem a Szklarską Porębą, następnie odcinek od Sosnówki do Karpacza-sam jechałem, trudny podjazd, niewiele łatwiejszy od Przełęczy Okraj. 10 kilometrów średnio 5%. I na koniec 5 kilometrów o 4% nachyleniu ze szczytem na 15 kilometrów przed metą. Czyli pewnie etap dla Sagana, gdyby zaszczycił nas swoją obecnością.
6 etap: Katowice-Równica
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164041
Czyli etap, który z rundami w Katowicach nie ma nic wspólnego. najpierw, niestety długi transfer z Karkonoszy, 110 kilometrów teoretycznie płaskiego terenu, a później znowu góry. Najpierw 8 km średnio 4,5%, później 4 kilometry średnio 5,5(nie jestem pewien, czy to nie jest słynny "Zameczek"), a następnie Równica, dobrze znana z 2010 roku, kiedy wygrał tam Dan Martin. Co prawda były jakieś problemy organizacyjne, ale raz się udało-drugi raz też.
7 etap:Wieliczka-Kraków
http://tracks4bikers.com/tracks/show/164042
Tegoroczna jazda na czas bardzo mi się podobała, zostawiłbym ją. Na profil nie ma co patrzeć, nie znam dokładnych ulic jakimi wtedy jechali.
Myślę, że taka trasa wcale nie musiałaby być łatwiejsza od tej polsko-włoskiej. Jest wszystko czego potrzeba- 2 etapy dla sprinterów(2,3) , 2 pagórkowate (5, trasę 1 też może być trudny), 2 górskie (4,6) i czasówka(7). A dlaczego akurat taka trasa? Bo mieszkam w Wielkopolsce, przez wiele lat omijanej. W Karkonoszach ostatnio też jeśli coś robili to tylko Orlinek. Nie wiadomo dlaczego TDP też nie jest zbyt często na Pomorzu, gdzie można zrobić trudne etapy. A wy jak ułożylibyście trasę, gdybyście mieli taką możliwość?
Brakuje Przełęczy Karkonoskiej ;)
OdpowiedzUsuńJakby zrobili asfalt to bym ją dodał. Tam gdzie znałem jakość dróg to brałem to pod uwagę.
UsuńFajny pomysł z tym Helem. Tylko myslę, że lepiej byłoby, z różnych względów, skonczyć a nie zacząć tam etap. No i moim zdaniem powinien być w TdP prolog. Ale może to tylko mój kaprys ;)
OdpowiedzUsuń